2025'TEN BABİLLERE YOLCULUK


Öğrenciler, Pi Sayısını Çöp Kovası Kapağı, Tabak ve Duvar Saati ile Keşfetti!
Bugün ortaokul öğrencilerimiz, matematik dersini bir adım daha ileriye taşıyarak pi sayısını keşfetmek için alışılmadık araçlar kullandılar. Çöp kovası kapağından tabaklara, hatta duvar saatlerine kadar çeşitli nesnelerle yapılan uygulamalı deneyler, pi sayısının sırlarını anlamalarına yardımcı oldu.
Matematik öğretmenimiz öğrencilerin pi sayısını öğrenmelerine yönelik alışılmışın dışında bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem ile öğrencilerin soyut kavramları somut bir şekilde deneyimlemeleri gerektiğini hedeflendi. Bu nedenle evde sıkça karşılaşılan nesnelerle pi sayısını keşfetmelerini sağlanildi.
Ders boyunca, öğrenciler çöp kovası kapağının çapını ve çevresini ölçerek pi sayısının yaklaşık 3.14 olduğunu gözlemlediler. Ardından, tabakların kenar uzunlukları ile duvar saatlerinin çaplarını karşılaştırarak, pi sayısının matematiksel bir sabit olduğunu keşfettiler.
Eğitimde yenilikçi yöntemlerin önemine değinen okulumuz "matematik genellikle öğrenciler için zorlayıcı bir ders olabilir. Ancak onların ilgisini çekebileceğimiz somut örneklerle bu ders çok daha eğlenceli hale gelebilir" düşüncesiyle ilerleyerek
Öğrencilerin bu yöntem sayesinde pi sayısının sadece sayılardan ibaret olmadığını, günlük yaşamda nasıl karşımıza çıktığını da fark ettiler. Deneysel süreç sonunda, pi sayısının etrafındaki sırrı çözmenin ve matematiksel dünyada bir adım daha ileri gitmenin heyecanını yaşadılar.
Bu yaratıcı keşif, öğrenciler için unutulmaz bir deneyim oldu ve matematiğe olan ilgilerini artırdı. Okulumuzun matematik ogretmeni öğrencilere pi sayısını eğlenceli bir şekilde öğretmek için bu tür pratik çalışmaların devam edeceğini söyledi.



